Британският производител на прахосмукачки „Дайсън“например планира да премести централата си в Сингапур. Фирмата подчертава, че това няма нищо общо с предстоящото оттегляне на Великобритания от Европейския съюз, a с голямото търсене в Азия. Независимо от това, времето за обявяване е най-малкото очевидно. Основателят на компанията Дайсън е ревностен поддръжник на Brexit. Той вече обяви миналата година, че ще произвежда електрически автомобили в Сингапур.
Британски фериботен оператор обяви, че ще регистрира своите базирани в Ла Манша плавателни съдове в Кипър. Това засяга общо четири от 20-те ферибота. Мярката ще доведе до „по-малко инспекции и забавяния“ и по този начин до по-висок процент на товарни превози, заявиха от компанията. Освен това ще бъде възможно да продължи да се прилагат данъчните правила на ЕС.
През декември фериботната компания вече обяви, че ще регистрира два ферибота, опериращи между Франция и Великобритания в Кипър. Сега те са регистрирани в кипърския Лимасол.
Британският нискотарифен оператор „Изиджет“ също напредва с подготовката си за предстоящия Брекзит. Подобно на ирландския конкурент „Райънер“, компанията се опитва да се отърве от някои от своите акционери от Великобритания и други страни извън Европейското икономическо пространство.
Шефът на авиокомпанията Йохан Лундгрен иска да гарантира, че авиокомпанията притежава мажоритарни собственици от икономическата зона на ЕС най-късно до 29 март – планираната дата на излизането на Великобритания от ЕС. Това е предпоставка неговата авиопревозвачът да лети по маршрути в рамките на ЕС.
Междувременно британският автомобилен производител „Бентли“ предупреди инвеститорите и клиентите си профилактично: Брекзит без соразумение може да развали планираното завръщане на компанията към рентабилност. "Брекзит е убиец", каза шефът на компанията Адриан Холмарк. - Ако не бъде постигнато споразумение, това ще бъде тежък удар за нас.
Ситуацията вече е напрегната, защото индустрията вече е загубила 50 милиона евро от обезценяването на лирата през последните две години. С намаляването на стойността на британската валута приходите на германските компании от Острова спаднаха отчетливо, пише изданието.
Превод и редакция: Юлиян Марков