Според Бакалов незначителните поскъпвания в отделните сектори оказват голямо влияние за производителите. По думите му факторите за определяне на цената на един продукт не са един и два. „Производителите често правят компромиси, за да успеят да запазят старата цена, макар и понякога това да се отразява зле на фирмата. Всяко едно повишение е вследствие на дълъг период, който е изпълнен с търпение и очакване да се види дали ще се задържи по-високата цена от страна на даден сектор“, посочи Димитър Бакалов. Той допълни, че поскъпването на електроенергията дори с една и две стотинки оказва голямо влияние върху бизнеса. „Тези стотинки са незначителни за потребителя, но при производителите те се сумират и остават за наша сметка“, коментира Бакалов. Той добави, че при сумирането на минималните поскъпвания се получава голяма сума, която носи отражение. „Малко е увеличението на тока, малко на горивата, малко на нещо друго. Точно тези малки неща могат да повлияят зле на цялата фирма и дори да бъдат причина за неуспеха й“, каза още Димитър Бакалов.
Денис НИКИФОРОВ