София. Използват се изключения за държавни и обществени поръчки, за да се избегне законът. Това каза за предаването „Червена линия“ на Радио „Фокус“ народният представител от „БСП за България“ и член на комисията по транспорт Димитър Данчев по повод предстоящото строителство на участък от АМ „Хемус“. Той припомни, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството не възлага поръчка по закона за обществени поръчки, а ползва едно от изключенията, които законът предлага. „Това става, възлагайки поръчката на държавното дружество „Автомагистрали“. „Автомагистрали“ няма техническа възможност да извърши строителството на АМ „Хемус“. Дружеството разполага с 20 строителни машини, 107 работници и 25 инженери, експерти, одитори, счетоводители и юристи“, уточни той. „За строителството на магистралата ще са нужни най-малко 50 проектанти и 700 работници. Не е ясно защо, след като дружеството не може да изпълни това не отива към обявяване на обществени поръчки за отделните етапи, които са обявени в рамките на решението на Министерски съвет. Очевидно е, че се избират конкретни фирми, а закона се заобикаля“, каза още той. Списъкът предоставен от Министър Петя Аврамова показва ясно, че цялата дейност, която би трябвало да е свързана с изграждането, на която и да е пътна отсечка, се възлага на външни договори. Отговорността по качеството на изпълнение на пътищата е на държавата, защото, когато тя поръчва и плаща нещо, тя трябва да го контролира, каза той и добави, че от качественото изпълнение на пътищата зависи нашата сигурност.