„По време на хаоса с електронните винетки в първите дни на новата година се разбра, че "Капш трафик солюшънс", които изграждат системата за електронни винетки и тол системата, не са отговаряли за изграждането на злополучния сайт bgtoll.bg. Очевидно според възложителите на поръчката за изграждане на тол системата, когато даваш 150 млн. лв за една електронна система, не е необходимо да получиш срещу тях и сайт, през който да извършваш събирането на електронните пътни такси“, коментира Данчев. Той подчерта, че левицата е поискала договора, но той не е бил предоставен. „По-късно научихме, че договорът и анексът към него се пазят в тайна, защото очевидно в тях има информация, която за пореден път показва порочността на модела на управление на обществените поръчки“, каза още Димитър Данчев.
Данчев коментира, че пропуските, като липсата на колцентър, недоставени автомати за самообслужване, проблеми, свързани с дистрибуцията, ненужна фирма посредник, която събира гигантска комисионна, струват на държавата милиони. „Кой носи отговорност за тези пропуснати ползи? Когато ние предложихме държавно предприятие да отговоря за това, управляващите го отхвърлиха. Държавата е платила 20 млн. лв. за консултации от Световната банка и вътре ясно е предписано, че когато става въпрос за продажба на електронни винетки, това е прерогатив изцяло на АПИ“, каза още Данчев.
„Вярна ли е информацията, че частната фирма е получила от АПИ ексклузивни права за разпространение на винетки? Това защитава ли националния интерес, защото тези пари могат да бъдат прибирани от държавата, в лицето на АПИ“, коментира зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Христо Проданов. Според него, ако са верни сметките, че системата ще генерира приход 1 млрд.лв. годишно, приходите на тази частна фирма ще бъдат в размер на 70 млн. лв. „Не може ли с тези пари държавата да строи пътища, вместо да ги дава на частни фирми?“, попита Проданов.