Димитър Димитров, Камара на автомобилните превозвачи: Връщането на водачите на камионите на 4 седмици е изключително дискриминационно изискване, което облагодетелства силните икономики
София. Връщането на водачите на камионите на 4 седмици е изключително дискриминационно изискване, което облагодетелства силните икономики. Това каза изпълнителният директорът на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров по време на протеста на българските превозвачи в София, предаде репортер на Агенция „Фокус“. На въпрос какво трябва да се преработи по пакета „Мобилност1“ Димитров посочи, че са извели около 4-5 точки, но с течение на времето текстовете са се променяли, като едни от тях предлага връщането на водачите и камионите на 4 седмици. „Това е изключително дискриминационно изискване, което облагодетелства силните икономики. Отделно, не става ясен механизмът, практиките и правилата, при които ще бъдат командировани работниците. Казва се, че един шофьор, когато бъде командирован или извършва дейност в дадена държава, трябва да получава минималната ставка“, заяви изпълнителният директорът на Камарата на автомобилните превозвачи в България. „Веднага влизаме в хипотезата, от гледна точка на справедливост, че двама шофьора от различно направление, работят една и съща работа и изминавайки едни и същи километри, ще получават различни заплати. Втората хипотеза е, че един водач, работейки във Франция и Германия цял месец, там се оказва, че без значение дали товари или извършва друга дейност, той трябва да получава минималната ставка за съответната държава. Ориентировъчно 24 часа по 10 евро на минимална ставка за 30 дни в месеца, става, че те трябва да получават 7 000 евро заплата“, коментира Димитров. Той отбеляза, че това е заплата, която не плащат нито френските, нито немските работодатели. „Имаше изисквания и за каботажа, в различните предложения бяха приемливи до известна степен, но в момента не знам какви нови предложения са вкарани“, допълни той. Ирина ИВАНОВА