София. Ако минат тези промени на пакетът „Макрон“, най-вероятно 80% от сектора просто няма да съществува или поне не в България. Това каза в интервю за Агенция „Фокус“ изпълнителният директор на Камара на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) - Димитър Димитров, по повод предстоящите протести пред Европейския парламент на международните шофьори и гласуването на пакета „Макрон“.
„Евродепутатите гонят един социален ефект, за да могат шофьорите да си виждат семействата. Едва ли не, хората са се развеждали, поради новите наредби. Обаче се получава, в така записания текст - българска фирма назначава български шофьор, вкарва го в Европа и според изискванията на третата или четвъртата седмица- той трябва да се върне в България и не където и да е, а в експлоатационния център на фирмата по страната на регистрацията. Тоест, не може да е в експлоатационния център на фирмата, в друга страна, ако фирмата разполага с такъв. Ако същият този шофьор работи в немска фирма, то тя е длъжна да го прибира в базата си в Германия. Няма нищо социално в това, защото шофьорът, нито ще си види семейството в България, нито нищо“, каза още Димитров.
той обясни, че след седмица - на 10 януари 10 камиона и над 600 души ще се съберат в сърцето на Брюксел - на площад „Люксембург“, в знак на протест срещу заложените в пакета промени. „Очакваме подкрепа от румънци, литовци, унгарци и поляци. Колегите от тези държави са казали, че ще ни подкрепят и ще участват заедно с нас на протеста“, добави Димитров.
Той допълни, че идеята за протеста на 10-ти януари е да се даде по-голяма гласност на проблема преди гласуването на пакета в транспортанта комисия а на ЕП. „Прави впечатление, че голяма част от евродепутатите не говорят български въобще и не знаят за какво става въпрос. Поднасят им се едни законодателни здания, които били много хубави и щели да се заплащат някакви възнаграждения на всичките водачи, без значение от коя държава са, като работят на едно и също място. Това звучи много добре и щяло да се постигне социален ефект за водачите, но те не знаят какво гласуват. За това е нужна тази гласност, за да се разбере за какво се гласува, а не просто да се следи палеца на човека, който стои най-отпред за съответното политическо семейство- дали е нагоре или е надолу и да се гласува по този начин. Нека всеки един от тях да прецени и да се запознае с нещата, тогава съм сигурен, че развръзката за нас ще бъде много по-благоприятна“, заяви още той.
Димитров допълни, че транспортът формира около 17% от БВП, като тези парите идват от чужбина и които няколко пъти се превъртат в България. „Този процент може да стане и много по-голям тъй като с транспортния сектор са свързани много лизингови дружества, застрахователи, сервизи, авточасти и гуми, консумативи и т.н. Факт е, че над 120 хил. души са заети в този сектор пряко“, каза още той.
Ирина ИВАНОВА


Пълния текст на интервюто четете по-късно в „Мнение”