Според него не е ясно за какво служат тези глоби. По думите му информацията от шофьорите е, че много често на пунктовете, където се плаща и се взимат стикери по турската тол система, липсва устройство и превозвачите биват принудени да нарушават правилата.
Изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи допълни, че се е знаело, че тази акция приключва до неделя вечерта. „Т.е. събира се, каквото се събира до неделя. Пълнят хазната, колкото могат до неделя и от понеделник напрежението спада и не се събира нищо“, обясни Димитров. По думите му това са прийоми на турската страна, които не са от вчера. Той даде пример с проблемите с разрешителното на турската граница и посочи, че те се появяват винаги в петък след обяд. „Той денят вече е свършил. Събота и неделя нито можеш да вземеш друго разрешително, нито да търсиш съдействие на администрацията“, уточни той и допълни, че нов е номерът, но сценарият е същият. По отношение на задържането на автомобили и големите глоби, Димитров посочи, че са информирани българското Министерство на транспорта. „Предоставили сме информацията, която имаме, тъй наречените глоби“, обясни той и посочи, че като се съберат всичките неща за плащане далеч не отговаря на сумата, която се иска на границата. „Автомобил, който не е платил 66 турски лири за използване на магистралата, на границата е задържан за 4800 лири. Ние не знаем по колко ги умножават. По тяхното законодателство имат право глобата да е по 10, т.е. да съберат таксата и да те глобят с таксата, която не си си платил умножена по 10“, допълни Димитров и уточни, че тези неща, които се издават едва ли ще могат да се обжалват, защото не представляват административен акт.
Деница КИТАНОВА