София. Предложената в този вид системата „бонус – малус“ създава предпоставки за задълбочаване на корупцията и не решава проблемите с инцидентите по пътищата. Това каза за обзорното предаване „Това е България“ на Радио „Фокус“ изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров. При нарушение на пътя, освен санкцията, предвидена в ЗДП за въпросното нарушение, следва и трупане на определени точки, разписани в наредбата за малус. Т.е. завишение на гражданската отговорност, като тези точки могат да се чистят в продължение на много години, стига превозвачът или водачът, в конкретния случай, да няма други нарушения. Той може да изчисти за една година една точка. Това е дългосрочно наказание за всеки водач, при положение, че може да не е действал рисково. Да, има закон, трябва да се спазва и в него е разписано, какви са санкциите, ако не го спазваш. Да добавяме допълнителни – не го виждаме за релевантно към „Бонус-малус“ системата“, каза още той. Димитър Димитров допълни, че членовете на Камарата на автомобилните превозвачи могат да бъдат потърпевши от системата „Бонус-малус“, ако бъде така въведена. Той обясни, че се правят опити да се напасне нещо към сега действащата правна уредба, докато законите постоянно се развиват. От Камарата на автомобилните превозвачи са против моторното превозно средство да бъде носител на бонус-малус, каза Димитър Димитров и уточни, че настояват по-тясно със системата да бъде обвързан водачът. Няма как една машина да самокатастрофира без човек, обобщи той.