Димитър Димитров, Камарата на автомобилните превозвачи: Дори да гласуват днес пакет „Мобилност“ и да го приемат ще е безсмислено, вредно и бюрократично законодателство
София. Дори да гласуват днес пакет „Мобилност“ и да го приемат ще е безсмислено, вредно и бюрократично законодателство. Това каза за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи по повод информацията, че председателят на ЕП Антонио Таяни е изтеглил пакета „Мобилност“ и гласуване няма да има. Той добави още, че имейлът до всички евродепутати не е докрай категоричен. Най-вероятно ще има дебати за пакет „Мобилност“ и шансът е минимален да се стигне до гласуване, но все пак има такъв, каза още той. „Голяма е вероятността да няма гласуване. Разчитаме, че пакетът няма да бъде гласуван днес и това, което говорим ще се случи, но все пак имаме едно наум. Много са неяснотите и нещата за изчистване. Транспортната комисия излезе с решения, че въобще не трябваше да се гледа в ЕП. Досието трябва да бъде максимално изчистено, да има консенсус между страните и политическите групи. В момента самите те са разделени. Алиансът на либералите и демократите за Европа казва, че твърдо подкрепя пакета „Мобилност“ и въпреки това българските евродепутати, които са в АЛДЕ, са против него. Наблюдава се териториален принцип с вредно законодателство. Когато тези неща се изяснят, тогава може да се гласува в ЕП“, обясни Димитър Димитров. Той потвърди, че сборният пункт на демонстрациите е 12 часа на храм „Св. Александър Невски“ – протестът няма да бъде отменен и добави, че началото на февруари се е очаквало окончателното решение на председателския съвет, че пакетът няма да се гласува в настоящия ЕП. Гласуването е отлагано, докато изведнъж не се е появило като точка в дневния ред. Димитров изрази надежда новият европейски парламент да започне преразглеждане на пакет „Мобилност“. Според него най-разумното е новата комисия да започне отначало, като се съобрази с всички искания. Той каза още, че след всяко отлагане на гласуването обаче следват още по-тежки текстове. Йоланда ПЕЛОВА