„Приложението за математическия модел за валидност за нас е абсурдно, защото не може да се лишават хората, които работят на руския пазар, за сметка на хора, на които въобще не им трябва тази валидност. Същото важи и за Австрия, Италия и Гърция, където има валидности. Също така, бяха заключени много голям брой валидности в големите фирми с чисто математическия модел и се получи едно изкривяване, което не беше добре за никой от браншовите организации на превозвачите“, съобщи още той като допълни, че е нужно да се създаде чисто нова методика и нова заповед, където да бъдат вкарани допълнителни коефициенти.
„Ние няколко пъти им предлагахме това, за да се разпределят повече СЕМТ-ове за превозвачите, които ги използват по-оптимално, както го прави самият „Международен транспортен форум“ - организацията, която издава тези СЕМТ-ове. Те се печатат във Франция и съответно организацията е базирана в Париж. Те преразпределят квотата за бройката СЕМТ-ове за всяка една държава, според това колко оптимално ги използва всяка една от тях. Ако има държави, които не са си използвали разпределената квота, тя трябва да бъде намалена за сметка на тези, които я използват на 100%. По този начин се достига до едно пълно и справедливо използване. Предложихме това да бъде приложено и към българските превозвачи - тези които ги използват на 100%, съответно другата година да бъдат поощрени с някакъв допълнителен коефициент, за сметка на тези, които не са ги използвали, имали са някакви затруднения, проблеми или без основателна причина не са ги използвали оптимално, и просто да бъде редуциран техният брой. Това е нещо, което смятаме за съвсем нормално“, каза още Димитров.
Ирина ИВАНОВА
Пълния текст на интервюто четете по-късно в „Мнение”