София. 10-процентното увеличение на сигналите на нарушения по празниците е обичайно – няма драматични проблеми на пазара. Това каза в сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов във връзка със запитванията и оплакванията на потребителския им телефон. Той обърна внимание и на това, че освен незабавните реакции на хората вследствие на интензивното пазаруване около Коледно-новогодишните празници, в почивните дни те са намерили време да опишат и проблеми от изминали акции на търговците. Некоректните намаления, за които са подавани сигнали около т.нар. „Черен петък“ са преминали плавно към такива от празниците през декември, уточни Димитър Маргаритов. „Една група оплаквания са свързани с нарушения, които се случват непосредствено в хода на пазаруването- маркиране на по-различна, обикновено по-висока цена от това, което е било обявено на етикета, включително когато става дума за Коледно-новогодишни намаления и за избор на стоки от разпродажби. Веднага са реагирали и потребители, които са си закупили различен вид уреди, основно комуникационни устройства, които почти веднага след закупуването са проявили дефекти. Имахме няколко конкретни случая, в които търговците са отказали да приемат рекламация, тъй като според тях ставало дума за механично въздействие, което не попада в рамките на гаранционната отговорност. Не всички проверки вече са приключили обаче, обясни председателят на КЗП. Предстои да се направят изводи кои оплаквания са основателни и какви да бъдат съответните санкциите, каза още Димитър Маргаритов. Той добави, че това ще се използва като добра база за работа през цялата 2019 година относно това дали регламентацията е достатъчно добра. Маргаритов призова потребителите да са бдителни и когато имат усещане за некоректни практики от страна на търговците – да подават сигнали към КЗП.