София. Над 25 хил. сигнала от потребители е получила Комисията през изминалата година. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) в "Сутрешен блок" по БНТ.
„Между 22 декември и 1 януари включително точното число на подадените жалби е 470. Това означава известно увеличаване спрямо нормалния поток от сигнали, които получаваме. От друга стара около 500 жалби не дават картина на един изкривен и пълен с измами пазар”, отбеляза той.
Маргаритов обясни, че по празниците има тенденция при покупко-продажба търговците да използват хитрини, като нереални намаления, таксувания при касовия апарат с по-висока цена от тази, която е била приложена на етикета на стоката.
"25 хил. сигнала е получила комисията през изминалата година", подчерта той. Маргаритов обясни че тези жалби от страна на потребителите са съвсем различни по естество. "От това, че несъвпадението в цената е била една стотинка и до това, че човек си е закупил скъпа вещ, например часовник за 50 хил. лв. и е имало проблем при доставката или функционирането му. Получавали сме и жалби за много скъпи автомобили, при които се появяват някакви дефекти и в същото време за много дребни нередности при обувка или дреха. Всичко това заслужава внимание, хората са различни и проблемите им са различни. Нашата комисия става все по-търсена от всички граждани, които имат всякакъв вид проблеми“, коментира още председателят на КЗП.