София. Не бих казал, че има тенденция за увеличаване на цените на услугите, свързани с абитуриентските балове. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в интервю за Агенция „Фокус“ във връзка с абитуриентските балове. Той отчете, че в условията на свободен пазар избор на всеки един търговец е дали да направи някаква отстъпка по-скоро. Според него, ако има такива търговци, които биха избрали да покачат цената на продукта, който предлагат, по-скоро това е в техен ущърб. Маргаритов обърна внимание, че има достатъчно голямо предлагане, за да може хората, сравнявайки оферти, да изберат най-изгодната за тях. „Без това да се разбира като някакъв опит за намеса в ценовата политика на търговците, кампанийно не трябва да се търси начин за извънредна допълнителна печалба. По-скоро, когато има коректност, лоялност, когато има предвидимост, включително по отношение на ценообразуването, потребителите остават доволни и прибягват допълнително и впоследствие към услугите на тези търговци“, уточни Маргаритов.
Деница КИТАНОВА

Пълния текст на интервюто четете по-късно в „Мнение”