„Изобретателността на търговците може да бъде безгранична. Но важното е ние да улавяме – естествено и с помощта на хората, които се обръщат към нас – тези сигнали навреме, за да може да налагаме санкциите, за да може пък тези, които се изкушават да правят нещо подобно в бъдеще, виждайки тази активност, да има някакъв възспиращ ефект спрямо тях и да се въздържат от това да се опитват да измамят своите клиенти“, коментира Маргаритов.
„Винаги съм казвал – търговците е добре да осъзнаят: ако бъдат коректни и лоялни, шансовете да привлекат повече клиенти са много по-големи, отколкото ако просто се опитат да ги ударят по джоба кампанийно и след това да очакват някой да се върне, а това е много по-малко вероятно“, каза още председателят на КЗП.
По повод отминалия вчера Никулден Маргаритов отбеляза, че при съвместните проверки с Българската агенция по безопасност на храните не са откривани драстични нарушения, включително по отношение качеството на рибата. „По-скоро става дума за липсваща информация, за опит на търговците да продават разфасовки без за посочват цената за единица мярка и това може да създаде впечатление у потребителите, че цените са по-ниски, ако се продават разфасовки от по-малко от килограм и се посочва само тази цена“, даде примери той. И уточни, че съгласно функциите си Комисията следи за това, като за подобни нарушения са съставяни актове и са налагани глоби.