Маргаритов уточни, че разпространеното у нас понятие „промоция” не е термин от Закона за защита на потребителите. По думите му там съществува т.нар. „съобщение за намаление”, при което търговецът е длъжен да обяви старата цена, на която стоката да е продавана поне един месец, и новата цена, която не може да се продава повече от месец. „Когато говорим за промоция, се анализира понятие, извикано от пазарната логика. Това обикновено са случаите, когато компаниите представят на пазара своите нови продукти. Понякога твърдят, че цената в началото може да бъде по-изгодна отколкото впоследствие като стандарт, който ще се възприеме за продажбата в бъдеще. По празниците проблемите във връзка с онлайн покупки преди всичко са поради пренатоварването на електронните магазини и особено на куриерските фирми", каза още Маргаритов. Той посочи, че в такива периоди потребителите сигнализират най-често за неспазване на сроковете за доставка. „Моят съвет към търговците е да повишат капацитета си в тези дни, за да могат да отговорят на всички очаквания. Ако не могат, нека това да е ясно и с достатъчно сериозна информация да предупредят, че е възможно определени покупки да не бъдат доставени в сроковете, които поначало важат за другите периоди на годината”, добави той.
Председателят на КЗП обобщи, че бързото „изчерпване” на наличностите на най-атрактивните стоки при подобни кампании може да се срещне, както в търговската мрежа, така и при онлайн магазините.
„Когато е много голямо числото на намалението, по-малко са случаите, когато това е вярно. Или по-малко са стоките, за които се прилага този голям процент намаление”, каза още Маргаритов. Според него уговорката „до” може да се окаже на ръба на закона. „Но, ако в магазина достатъчно ясно е оповестено, че в този сегмент стоките са намалени на 50%, в онзи – на 30%, там има – макар и няколко само, които са на 70%, това би могло да бъде по-скоро вярна и достатъчно надеждно поднесена информация”, обясни той. Председателят на КЗП уточни, че това са примери за възможни нарушения, но по думите му пазарът е сравнително лоялен към хората, които пазарува в празничните дни.