София. Дежурните екипи на КЗП ще присъстват където е необходимо и ще откликват на потребителските сигнали по време на Великденските празници. Това каза за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. Възможни са и проверки съвместно с Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) в навечерието на празниците, допълни той и уточни, че общите им действия през изминалите години са довели до добри резултати. „КЗП ще следи за правото на информация, обозначаването на цените, етикетирането на стоките, включително и тези, при внасянето на които търговците трябва да поставят етикет с информация на български език. Традиционно по празниците започват кампании за намаления – коректността им ще е обект на нашите проверки. Целта ще бъде потребителите максимално ясно да се информират за това какво купуват, както и дали го взимат на обявената цена, когато става въпрос за намаления“, обясни той. Димитър Маргаритов отчете, че не само по празниците, а и целогодишно сектор „Телекомуникации“ продължава да стои на челната позиция по брой потребителски сигнали за 2018. За сметка на това този дял на жалбите е намалял от около 50% от всички оплаквания през последните години до 25-30% за изминалите 365 дни, обърна внимание той. Висок е делът и на оплакванията за качеството или неуважена рекламация на битова електроника, дрехи и обувки, каза още Маргаритов. Той посочи, че в сектор „Туризъм“ едва 4-5% от случаите касаят качеството на туристическия продукт. Виктория МЕСРОБОВИЧ-КУВЕНДЖИЕВА