София. Великденските празници са преминали спокойно от гледна точка на потребителското битие. Това каза в интервю за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. Той обясни, че по време на празниците в институцията са постъпили общо 70 сигнала, като 40 от тях са подадени по интернет, а около 30 обаждания са приети на денонощния телефон. Димитър Маргаритов отбеляза, че повечето потребители са поискали консултация как да постъпят в определена ситуация без задължително да е възникнал даден проблем. „Имаме жалби и оплаквания, които касаят ежедневното пазаруване и рекламацията на дефектни стоки. Може би част от хората са използвали времето през почивните дни, за да обърнат внимание върху проблеми, които в ежедневието нямат много време да реагират и да разберат как трябва да постъпят, като например рекламация на дефектни мобилни устройства и извършени ремонти на различни вещи, които са в гаранция, но тези ремонти не са довели до очакваното подобрение на стоката и хората се интересуват какво следва оттук нататък и как могат да получат обратно парите си. Имаме няколко сигнала, свързани с онлайн пазаруване. Един от тях е, че търговецът е отказал на потребителя да изпрати закупената стока по избрана от потребителя куриерска фирма, а не с тази, с която търговецът регулярно работи. Димитър Маргаритов допълни, че част от сигналите ще бъдат проверени съвместно с други институции, като те са основно свързани с предоставянето на некачествени куриерски и телекомуникационни услуги. Йоланда ПЕЛОВА