Във всеки случай, в който даден търговец е нарушил закона, той търпи санкция. Понякога обаче, намесата на контролните органи не е в състояние да реши казуси, които могат да бъдат отнесени към съда. „Колективните искове са много добър инструмент. Не само потребителите, сдружавайки се, могат да постигнат защита на своя интерес. Но и институциите, включително и неправителственият сектор да им помагат, тъй като и в действащото законодателство, и в това, което се предвижда като нов пакет за промяна в европейските законодателни актове, колективният иск става все по-предпочитан и все по-лесен като инструмент”, обясни Маргаритов.
Според Маргаритов това, че се срещат нарушения на правата на потребителите, е свързано и с обстоятелството, че все още се наблюдава липсата на една съвсем реална конкуренция и затова, въпреки наличието на нормативна уредба и на контрол, все още има опити едностранно в известна степен търговецът да налага правила.
„Винаги можем да бъдем по-чувствителни към всеки проблем, с който се сблъскваме. Моето впечатление, и на база статистиката в Комисията, е че потребителите в България – особено в последно време – стават все по-активни и склонни да реагират, когато някой опитва да наруши правата им”, каза още председателят на КЗП. „Сигурно активността трябва да бъде още по-голяма, институциите да бъдат настроени така, че да бъдат още по-чувствителни и да реагират още по-бързо на проблемите”, добави той.
„Все по-често срещан случай е благоприятният изход, удовлетворяването на исканията на потребителите. Това е нашата основна цел и амбиция и за следващите периоди на работа”,
завърши Маргаритов.