По думите ѝ училището е пример за добри практики и новаторски подходи в преподаването. Училището се характеризира с един изключително динамичен учебен процес, който е иновативен. Доказателство за това многобройните успехи на възпитаниците на гимназията от участия в национални и международни престижни състезания и конкурси. „Ние сме едно от първите иновативни училища в България. Смея да кажа едно от най-добрите в България, поне по моя преценка, по преценка на Националната комисия за иновативно училище. Непрекъснато имаме обаждане и запитвания от училища в страната за посещения, за споделяне на добрите практики. Само две ще споделя. Първата от тях е това, че ние развиваме личностните умения на учениците и базовите им качества, т.е. има модел за личностно развитие. Той е наш, разработен методически, обоснован и смятаме, че нашите ученици, които са с много различни таланти, трябва да притежават една поредица от базови качества, които ще са им нужни в бъдеще, каквито и да са, където и да се реализират. Този модел стои в една от класните стаи пред погледа на учениците ни. Ние ги запознаваме още в самото начало с него и всичко, което правим или развиваме я като дейност, самите уроци всъщност им показват, че те работят за техния характер. Според Атанас Далчев характерът е по-рядко срещано явление от таланта, т.е. имаме дефицит на хора с характер. Това е изключително важно, защото всъщност всички учители работим в тази посока. Това осигурява единството на образователния процес“, посочи специалистът. "Втората практика, която е изключително иновативна и често практикувана в училището, е изнесеното обучение. Една трета от учебните часове се провеждат навън, извън училище, като не става дума за обикновени посещения на изложбени зали и музеи, а за провеждане на часове в автентична среда. Говорим за синкретично обучение. Един от най-модерните методи това е синкретизмът – обвързването на знанията по различни предмети във връзка с дадена тема“, каза още директорът на училището. По думите ѝ подобни изнесени обучения се провеждат както в нашата страна, така и в чужбина. Само през този месец ученици от гимназията участваха в изнесени обучения в Барселона и Плиска. „Смятам, че училището трябва да бъде това, да има своя мисионерска функция. А учителите да бъдат пророци, които да отварят децата към света, към нуждите на света, за да го направят по-добър“, каза Маргарита Христова.
Жулиета НИКОЛОВА