София. Европейската нощ на музеите, която се провежда за 15-а година, успешно привлича младите към културните институции. Това каза за седмичното обзорно предаване „Метроном“ на Радио „Фокус“ доц. Бони Петрунова, директор на Националния исторически музей (НИМ). Тазгодишната програма на Националния исторически музей е насочена основно към младите посетители, каза още тя и добави, че тя започва с прожекцията на филма „Златната ябълка“. Петрунова добави, че за 2018 година в Деня на музеите е имало над 13 хиляди посетители. Експозициите „Съкровищата на земята“, „Мозайка и занаяти“ и „Старото злато – магия и символика“ са насочени към традициите, тъй като това е и мотото на тазгодишния ден на музеите – за обновените и новите традиции, обясни тя и добави, че това е продължение на мотото „Единни в многообразието“. „С малките е по-лесно. Насоките са чрез игра да се опознава това, което искаме да им покажем като историческо наследство, като исторически разказ. По-сложно е обаче този баланс, който трябва да се намери с навлизане на модерните технологии и в този смисъл НИМ има своята цел. Ние не желаем да вкараме хора, които да гледат отново в монитори и телефони. Желанието ни е чрез новата технология, чрез добавената реалност и интерактивните допълнения да обърнем вниманието към витрините и реалните предмети“, каза още тя. Доц. Бони Петрунова допълни, че бавно се е осъществил начинът, по който трябва да се поднася българската култура, начинът на презентация. Когато няма добре изяснена държавна политика, хората започват активно да участват и тогава се получават добри резултати, обясни още тя. Росица АНГЕЛОВА