Изводът от проучването е, че осигуряването на достъп до образование на децата от малцинствен произход в начален етап на обучение е относително ефективно и няма проблеми с отпадане на ученици от системата поради конфликти и напрежение, коментира доц. Бузов. Във фокуса на проучването са ученици от началния курс, защото преобладаваща част от специалностите на Педагогическия колеж са с ориентация към него. На база на направеното изследване ще се оформят препоръки към преподавателите в колежа за актуализиране учебните програми, за да се даде възможност на студентите да осмислят интегрирането на учениците в мултикултурна среда. „Проектът няма за цел да реши проблема в национален мащаб, а да подготви бъдещите учители за предизвикателствата при работата в училище, в което има деца от различни етнически малцинства”, каза още доц. Бузов.
Виолета КРЪСТЕВА