„Коледа е един от основните празници в християнството. Той също има предхристиянски корени, но самото значение на коледния ритуален комплекс е ново начало в годината. В коледарския песенен цикъл името, което свързваме с Рождество е „Млада Бога“, което не е съвсем Исус Христос, само в отделни песенни варианти се среща „Ристос“ или дори „Свети Ристос“. И съответно името на майката е „Божа майка“. Разбира се, тези два персонажа от песенния фолклор се възприемат като Иисус и Богородица, но характеристиките им в песните ги приближават до фолклорния тип персонажи. Фактически коледуването е един много богат обреден комплекс“, каза още доц. Недин. Той допълни, че коледуването е характерно за цяла Източна, Централна и Югоизточна България. „В Югоизточна България днес правят чудесен фестивал, част от съвременната градска празничност на Ямбол - мъжкия буенек. В Югозападна България няма коледари, има коледарчета. Те са коледували рано сутрин, а коледарите тръгват от Бъдни вечер и обикалят цялото село, а ако е по-голямо, се разпределят на групи“, допълни още той. Доц. Недин подчерта, че в ритуалното поведение има нещо, свързано с войнското начало, защото в песните на коледарите са се използвали названията „чета“ и „войска“.
Пълния текст на интервюто четете по-късно в „Мнение”