Народният представител от ПГ на „БСП за България“ Димитър Данчев обясни, че преди месец в портал за обществени консултации на МС е било публикувано за обществено обсъждане проект за постановление на МС за създаване на Държавна агенция по пътна безопасност. „Голяма част от разписаното в целите за създаване на тази агенция съвпада с дейността на държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата, чийто правилник беше променен съвсем скоро. Интересно е, че още преди да бъде създадена каквато и да било нормативна база, преди да бъде публикуван за обсъждане проектът за постановление на МС и да са ясни поне структурата и ролята на агенцията, вицепремиерът Томислав Дончев не къде да е, а на форум за пътна безопасност, явно като говорител на правителството по темата, обяви, че на зам.-министъра на регионалното развитие г-жа Малина Крумова ще бъде възложена задачата да структурира и ръководи анонсираната агенция“, каза още народният представител. Той подчерта, че в началото на доклада за създаване на тази агенция се цитира Националната стратегия за подобряване на безопасността за движение на пътищата за периода 2011-2020, където ясно се посочва, че основната цел е намаляването на последствията от ПТП с конкретни измерими показатели и намаляване на убитите с 50% и ранените с 20%, спрямо 2010 г. „Очевидно е, че година преди края на периода, резултатите от свършеното са далеч от заложените цели. Как новата агенция ще допринесе за намаляване на катастрофите и жетвите на пътя?“, попита Димитър Данчев.
Драгомир Стойнев, БСП: Човешките животи на пътя не се спасяват с бюрокрация и администрация
Народният представител от ПГ на „БСП за България“ Димитър Данчев обясни, че преди месец в портал за обществени консултации на МС е било публикувано за обществено обсъждане проект за постановление на МС за създаване на Държавна агенция по пътна безопасност. „Голяма част от разписаното в целите за създаване на тази агенция съвпада с дейността на държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата, чийто правилник беше променен съвсем скоро. Интересно е, че още преди да бъде създадена каквато и да било нормативна база, преди да бъде публикуван за обсъждане проектът за постановление на МС и да са ясни поне структурата и ролята на агенцията, вицепремиерът Томислав Дончев не къде да е, а на форум за пътна безопасност, явно като говорител на правителството по темата, обяви, че на зам.-министъра на регионалното развитие г-жа Малина Крумова ще бъде възложена задачата да структурира и ръководи анонсираната агенция“, каза още народният представител. Той подчерта, че в началото на доклада за създаване на тази агенция се цитира Националната стратегия за подобряване на безопасността за движение на пътищата за периода 2011-2020, където ясно се посочва, че основната цел е намаляването на последствията от ПТП с конкретни измерими показатели и намаляване на убитите с 50% и ранените с 20%, спрямо 2010 г. „Очевидно е, че година преди края на периода, резултатите от свършеното са далеч от заложените цели. Как новата агенция ще допринесе за намаляване на катастрофите и жетвите на пътя?“, попита Димитър Данчев.