Към момента засегнатите дружества все още не са изпълнили изцяло някои от ангажиментите си, за да могат Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС да обявят, че тези дружества съблюдават изцяло потребителското право на ЕС. В публикуваната днес оценка се посочва, че Enterprise и Sixt са направили всички изисквани промени. Avis се е ангажирало да извърши оставащите промени до май 2019 г. Europcar, което понастоящем включва Goldcar, ще извърши оставащите промени до юни 2019 г. Hertz е поело ангажимента да направи всички нужни промени най-късно до края на първото тримесечие на 2020 г.
Дружествата поеха ангажимента:
• да включат всички такси в общата цена при резервиране;
• да опишат ясно основните услуги, свързани с наемането, в реда и условията на всички национални езици;
• да посочат ясно в офертата цената и подробности за незадължителни допълнителни услуги, например застраховки, които намаляват дължимата сума в случай на щета.
Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите, участващи в Мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите, ще следят внимателно извършването на оставащите промени.