Единичните звена за контакт допринасят за постигането на модерен единен пазар за предприятията, които трябва да получат лесен достъп до необходимата им информация и възможност да извършват административни процедури онлайн. В съответствие с Директивата за услугите (Директива 2006/123/ЕО) държавите членки са длъжни да въведат единични звена за контакт, за да се помогне на доставчиците на услуги и на специалистите в областта на услугите да преодолеят административните пречки по отношение на достъпа до дейност по предоставяне на услуга.
В официалните уведомителни писма Комисията отбелязва проблемите с достъпността онлайн и качеството на информацията относно изискванията и процедурите, които са от значение за доставчиците на услуги и на специалистите в областта на услугите, които желаят да се възползват от правата си в рамките на единния пазар. Писмата също обхващат въпроси, свързани с достъпа до процедури и с тяхното приключване онлайн чрез ЕЗК, включително за трансгранични ползватели.
Държавите членки, в това число и България, разполагат със срок от два месеца, за да отговорят на доводите на Комисията. В противен случай Комисията може да реши да изпрати мотивирано становище.