Брюксел. Европейската комисия публикува резултатите от общоевропейска кампания за тестване на хранителни продукти, които показват, че някои продукти се продават под еднаква или сходна марка, но имат различен състав, съобщават от Представителството на Европейската комисия в България.
След своята реч за състоянието на Съюза през 2017 г. председателят Жан-Клод Юнкер е ангажиран с решаването на проблема с разликите в качеството на продуктите. Европейската комисия предприе различни инициативи, а днес публикува резултатите от проучване, в рамките на което продукти в ЕС бяха тествани чрез една и съща методика, за да се разбере по-добре каква е ситуацията с различното качество на храните.
Анализът на почти 1400 хранителни продукта в 19 държави от ЕС (България, Германия, Гърция, Дания, Естония, Испания, Италия, Кипър, Латвия, Литва, Малта, Нидерландия, Полша, Словакия, Словения, Унгария, Франция, Хърватия и Чехия), извършен от Съвместния изследователски център – службата за научни дейности и познания към Комисията, показва, че:
В повечето случаи съставът е отговарял на начина на представяне на продуктите;
9% от сравнените продукти са се различавали по състав, въпреки че лицевата страна на опаковката им е била една и съща;
Други 22% от продуктите с различен състав са имали сходна лицева страна на опаковката;
При използването на еднаква или сходна опаковка на продукти с различен състав не се наблюдават географски тенденции.
Публикуваният днес доклад ще предостави по-добра основа за обсъждане на разликите в качеството в ЕС. Същевременно са необходими по-нататъшни стъпки за подобряване на представителността на анализа и за по-добро разбиране на връзката между състав и качество