Брюксел. През тази седмица законодателните институции на ЕС - Европейският парламент и Съветът постигнаха предварително споразумение по предложенията на Европейската комисия от декември 2015 г. относно онлайн продажбата на стоки и предоставянето на цифрово съдържание и услуги. Новото споразумение във връзка с правилата за цифровите договори е последното постижение на стратегията за цифров единен пазар, осигуряващо конкретни ползи за гражданите и предприятията, съобщава представителството на ЕК в България.

Споразумението по нашите предложения за нови правила относно предоставянето на цифрово съдържание и услуги и относно продажбите на стоки представлява още една стъпка в тази посока. Потребителите в ЕС ще бъдат по-добре защитени. Например, когато цифровото съдържание, като музика или софтуер, е неизправно, потребителите ще могат да бъдат обезщетени. Те също така ще имат повече време, за да докажат, че закупената стока е била неизправна в момента на покупката. А когато дадена стока е неизправна, едни и същи възможности за обезщетение, като например отстъпка в цената или връщане на стоката, ще се прилагат в целия ЕС. Що се отнася до предприятията, те ще се възползват от по-голяма правна сигурност и лоялна конкуренция.

Контекст

На 9 декември 2015 г. Комисията прие две предложения: първото се отнася до предоставянето на цифрово съдържание (напр. стрийминг на музика), а второто — до онлайн продажбата на стоки (напр. покупките на дрехи онлайн). През 2017 г. приложното поле на второто предложение бе разширено, за да се включат и офлайн продажбите.