„Вече посочихме конкретно кои участъци от магистралите искаме да бъдат проверени. Става въпрос за участъците, които са били построени или ремонтирани през последните 5 години", заяви Йончева. Тя поясни, че изискването на Европейската комисия за период на устойчивост е 5 години и през тези този период пътят, който е построен или ремонтиран, не би трябвало да показва проблем. „От АПИ би трябвало да приемат исканията, защото нямат законово основание да не го правят. Аз виждам открито нежелание да направим тази техническа експертиза, както от тяхна страна, така и от Камарата на строителите. Ако те са уверени в качеството на своята работа, не би трябвало да се притесняват от проверката", допълни депутатът.
„Всички живеем в България и виждаме как се строят и ремонтират пътища", заяви Йончева. Тя даде пример с магистрала Марица, открита официално в края на 2015 г. По думите ѝ 3 месеца по-късно 200 метра пропадат, а преди един месец на същото място, отново има пропадане. „Отклоняват ли се 40 - 50%от стойността на магистралите за сметка на качеството им?", попита народният представител. "Искаме да правим всичко по европейски стандарти и да има контрол", заяви Йончева.
По въпроса с оградата по граничната зона, народният представител коментира, че в резултат на филма ѝ за оградата и събраните документи, от БСП са подали сигнал и ДАНС е направила доклад. „Този доклад е изключително обезпокоителен. За тази ограда е дадена колосална сума. Големият проблем с нея не са проектите, проблемът е, че тя не съответства на проектите", заяви Йончева.
Относно Конгреса на ПЕС в Лисабон, депутатът каза, че няма разрив в отношенията между БСП и ПЕС. „Има два начина да се демонстрира несъгласие, когато една партия не подкрепя дадени решения. Единият начин е да отидеш на конгреса в Лисабон и да кажеш, че не си съгласен, а другият - да не отидеш и да изпратиш свои заместници. Г-жа Нинова избра втория вариант", коментира тя.