София. Съмняваме се, че „Автомагистрали“ се използва като черна кутия за разпределяне на милиарди - вярно ли е, че директорът й е бил съдружник на Гинка Върбакова. Това каза говорителят на ПГ на „БСП за България“ Елена Йончева пред журналисти след внасянето на искането на БСП до АПИ за предоставяне на договора й с „Автомагистрали“ за АМ „Хемус“, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Йончева припомни, че на 10 октомври бившият директор на АПИ инж. Светослав Глосов е казал, че до края на 2018 г. ще бъдат обявени обществените поръчки за строителството на автомагистрала „Хемус“. „Малко след това строителството се възлага на фирми без никакъв конкурс, без обществена поръчка. Това е един пример за това как една държавна фирма в случая „Автомагистрали“, имам обосновано съмнение за това, се използва като черна кутия за разпределяне на милиарди“, коментира говорителят на БСП. По думите й това е нещо, което в съвременна България е безпрецедентно. „Държавната фирма „Автомагистрали“ няма капацитет за изграждането на автомагистрала „Хемус“. Нейните финансови резултати за 2018 г. са влошени“, посочи Елена Йончева. „Интересно е, че нейният изпълнителен директор не е заставал пред медиите. Нашият въпрос е вярно ли е, че изпълнителният директор на фирма „Автомагистрали“ Стоян Беличев е бивш съдружник с Гинка Върбакова, която е кандидат за закупуване на ЧЕЗ“, попита Йончева. Деница КИТАНОВА