По думите му проектът е на Община Кюстендил, който е спечелил финансиране през миналата година по покана от Пловдив, тъй като Общона Кюстендил е била финалист в класирането на кандидатурите за европейска столица на културата. „Какво да покаже Кюстендил, ако не Владимир Димитров – Майстора и какво да покаже България като имайки своя европейска столица на културата без най – българския художник. Затова, освен тази плаваща картина, ще бъде представена мултимедийна презентация, в която момичетата от сдружение „Дебют” ще направят етюди, вдъхновени от картините на Майстора. Ще има прожекции на мултимедийни екрани, на водни стени и всичко това ще бъде подчинено на този именит наш съгражданин, най – известен български художник. Всички, които са в Пловдив, пловдивчани, и много европейци, имаме интерес от международни медии, ще могат да се запознаят с творчеството на най-големия художник по изискванията на съвременното общество Владимир Димитров – Майстора в един гигантски и нестандартен формат”, каза Евгени Серафимов.
„Изключително се радвам, че в Пловдив Европа ще може да обърне внимание на Майстора”, заяви той. „Няма такъв минал опит, от който да се поучим или където да дадем за сравнение. Това е наша разработка. На една специална силиконова материя се рисува с водонеразтворими бои, пак на силиконова основа, от рода на акрилите. Бои, които като засъхнат, не могат да бъдат размити никога и това прави произведението трайно и безопасно за работа, първо, защото аз го работя с ученици от моята школа „Новите майстори”, и второ безопасно за водния басейн”, посочи Серафимов. По думите му тези платна са дублирани с една специална материя с въздушни камери, които да я държат на повърхността. „Една сложна откъм технология задача, с която се радвам, че се справихме. Интересното тук е, че тази картина е разделена на фрагменти. Основният фрагмент е девойката Тодорка Каменова, нарисувана на 15 години и около нея плуват свободно големи по размер 24 на брой слънчогледи, като водата на канала прави и фона на картината, който е в тъмнокафяви синкави, зеленикави отенъци и всъщност правим това, което винаги е искал Майстора – природата да стане част от изобразителното изкуство”, каза Серафимов.
Венцеслав ИЛЧЕВ