„Скалата за оценяване на ДЗИ е същата, каквато е използвана във всички предходни сесии. Съотношението между слабите и отлични оценки по различните предмети показва, че броят на отличните оценки по голяма част от предметите е значително повече процента от този на слабите“, отбеляза директорът на дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование". Тя подчерта, че при „Философски цикъл“ и „Биология и здравно образование“ процентът между слаби и отлични оценки е почти един и същ. „При „География и икономика“ процентът на слабите оценки е малко над 20. Този предмет традиционно през годините показва такива резултати“, каза Константинова.
„В годините не можем да намерим някаква конкретна причина за слабите оценки по „География и икономика“, освен обяснението, че те малко или много са въпрос на мотивация или на добър избор и преценка на предмета, който конкретен зрелостник е най-силен. Като че ли този предмет се избира от ученици, които не са направили добре своята оценка, дали имат необходимите знания и умения“, каза още тя.
Ирина ИВАНОВА