София. Това бе една от най-напрегнатите кампании от гледна точка на ударите, които си размениха политиците. Това каза за обзорното предаване „Това е България“ на Радио „Фокус“ доц. Георги Лозанов. Във връзка с имиджа на кандидатите за евродепутати, доц. Лозанов обясни, че откакто сме член на ЕС т.нар. евроговорене не се е превърнал в достатъчно ефективен комуникативен процес. „Това е свързано и с израз на бюрократизация в самото разбиране за ЕС. На него се гледа, преди всичко, като на финансов източник, който да помогне на общото ни развитие. Към самата европейска политика няма интерес и готовност да е разбрана, остана като сфера много далече от съзнанието на избирателя, а от там трябва да му дойдат истинските мотиви да гласува и поведението му на тези избори. Като ги няма тези мотиви – подменяме ги, както обикновено, с други, свързани с тукашните местни битки и сблъсъци“, обясни той. Доц. Лозанов допълни, че на малка част от кандидатите за евродепутати от различни партии и коалиции може да се гледа като на национална група, която да замине за ЕП, предвид факта, че има много добре подготвени за целта хора, но изрази съмнение, че това ще са критериите, по които ще бъдат избрани. Цоня СЪБЧЕВА