Другият много голям проблем, според Иван Кръстев, са задълбочаващите се неравенства и сегрегация вътре в нашите деца. „47% функционална неграмотност е много страшна оценка", добави той. По неговите думи това дава отражение върху българската икономика. "И точно тук е разликата между лявото и дясното в политиката. Десните казват, че проблемът е в образователната система. Тя трябва да бъде реформирана и адаптирана, според тях. Но да се адаптира към какво? Ако погледнем сегашната ни структура на икономиката с 67% дял на услуги, в които преобладават търговията на дребно, ресторантьорство, хотелиерство, значи нашата образователната система трябва да се ориентира към строителство, сервитьорки, камериерки и дребни търговци. Това ли искаме? Определено не", категоричен е Кръстев Той подчерта, че икономиката също трябва да има своя принос към развитието на образователната сфера. "Защото 57% от брутната добавена стойност в нашата икономика идва от човешкия капитал. Не от парите на този и онзи, не от капиталовите разходи, а от хората. Съответно- колкото този човешки капитал е с по-високо качество, толкова по-висок ще е ръстът в нашата икономика. Много просто базово уравнение“, обясни кандидатът за евродепутат.
Според кандидата за евродепутат проф. Мариела Модева настойчивото акцентиране върху правата на ученика в последните години е обърнало пирамидата и учителят е станал „последна дупка на кавала“. „Няма нищо лошо да се грижим за правата на учениците. Но върху учителя вече се упражнява всеки, цялата бюрократична тежест е върху него и върху директорите. И докато при създаването на българското училище през 19-и век то е било общонародно дело, сега българското училище се е превърнало в бизнес. Създадоха се елитни училища и гето училища. Насилието е всекидневие. Насилие дори срещу учители и директори. И в крайна сметка ние изпускаме младото поколение, за което всички се кълнат, че е бъдещето на обществото“, коментира тя.
Председателят на БСП-София Калоян Паргов отбеляза, че в България не се говори много за влиянието на Европа върху образованието у нас. „Някак тази тема остава встрани и тук възприемаме и транспонираме в нашето законодателство определени европейски практики", коментира той. Според него в последната година сме станали свидетели на присъствието на джендър идеологията в образованието, чрез странни информационни материали в училища в някои градове в страната. "Затова е много важно кого ще изпратим да представлява България в Европейския парламент. Много е важно с каква мисия ще ги изпратим и каква заръка ще им дадем. Защото в последните 12 години, за съжаление, ставахме свидетели на множество големи пропуски там, които само констатирахме впоследствие у нас", посочи той. Паргов подчерта, че България е равноправен и достоен член на Европейския съюз и трябва на висок глас да заявява позициите си и да ги отстоява. "Затова е важно да направим избора си на 26-и май, с №18, в интегралната бюлетина“, каза още той
На срещата присъстваха още народните представители Ирена Анастасова и Анелия Клисарова, заместник-председателят на БСП – София и бивш заместник-министър на образованието проф. Ваня Добрева, лидерът на на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ д-р Юлиян Петров, както и директори на училища, учители и експерти в образованието.