„Пакетът „Мобилност“, в тази си форма, за три години не се коментира как ще се отрази на Европа. Той ще бъде пагубен за икономиките на България и Източния блок, защото оборотът, който генерира този бранш, е между 15-17% от БВП“, каза Крум Дончев. Според него този пакет ще доведе до социална, икономическа и демографска криза, защото цената на услугата ще се повиши, а от там ще се отрази и на цената на крайния продукт. „Проблемът е много сериозен“, категоричен е той. „Разходът на нашия транспорт и амортизацията на транспортните компании идват от лошата ни инфраструктура. 20% е по-голям разходът за превозвача, когато се движи на територията на България. Ние поставяме собствените си работодатели в загуба на конкурентоспособност“, каза още Дончев.
По повод темата за безопасността по пътищата, Дончев заяви, че до момента сме доказали, че по никакъв начин не можем да се справим с проблема. „Опитваме се постоянно да правим нововъведения в законите, като най-много засягат глобите към шофьорите, но няма глобална стратегия как да се реши този проблем“, каза още той. По неговите думи ЕС вижда, че държавите не могат да се справят с това и създават „Визия 0“. „Това означа 0 жертви на пътя и е предложена от Норвегия. В тази стратегия ще се създадат политики и оперативни програми, с които ще се стимулират държавите членки в сферата на иновациите, 100% в сферата на безопасността“, коментира той. „Вярвам в добрите практики, но все пак ние живеем в България и трябва да бъде адаптирана към нашите нужди. Трябва да се започне с възпитание на подрастващите, обучение на децата как да бъдат по-предпазливи, смяна на методиката на обучение на шофьорите, минавайки през инфраструктурата, по която има много да се работи“, заяви Крум Дончев.