Спасителните екипи не са успели да продължат мисията си във вторник вечерта и да извлекат телата на загиналите, както и да извършат оглед на останките на падналия самолет „Чесна“ П210Н заради лошото време и трудно достъпния терен.
Броят на загиналите и падащите самолети показва черна статистика за полети през македонското небе, особено със спортни малки самолети. Според първоначалните впечатления на авиационните експерти, които засега не могат да говорят с официални данни, докато не бъдат идентифицирани истинските причини за произшествието, съществуват някои несъответствия и недостатъци в процедурите за насочване на „Чесните“ и подобни самолети.
По-специално, зоната около Солунска Глава е проблематична поради височина от 2 до 3 хиляди метра, където често има неблагоприятни метеорологични условия и следователно голяма несигурност. Затова експертите сега не искат да определят пилотите като основни виновници за инцидента, особено, защото са заплатили с живота си. Авиационните власти ще трябва да отговорят дали има грешка в процедурите на страната, чиито ообяснения са проблематични и трябва да се избягват и ако е необходима промяна в настоящия регламент. Черният баланс на загиналите при катастрофи на граждански самолети в новата история е нараснал до 14.
Това е трети инцидент през последните 10 години, след като малък самолет от типа "Чесна" се разби в село Козле в община Петровец, в резултат от което загинаха четирима италиански граждани и двама пътници с гражданство от Косово и Италия. На 6-ти септември 2016 г. в инцидент живота си загубиха пилота Франческо Монтанер (59), който е председател на любителския спортен клуб Тревизо, Дарио Бастасян (62), Лука Дейл Муле (55), Анджело Кулажери, Илария Бертио (43) и бизнесмена Визар Бегай. Този самолет също е бил с германска регистрация.
Преди това е имало падане на самолети и през 2008 година край охридското село Лесковец. На 28 август 2008 година самолет от тип „Чесна“ се е разбил в местността Скребатно в близост до Охрид, а при инцидента са загинали пилота и тримата пътници в самолета.
Превод и редакция: Иван Христов