Варна. Осъществява се одит на всички предоставяни административни услуги с цел тяхната оптимизация. Това каза за Радио „Фокус“ – Варна кметът на Община Дългопол Георги Георгиев, който на среща с жители на общината представи отчетът за изпълнение на Програмата за управление на Община Дългопол за 2018 година. По отношение на административния капацитет кметът отбеляза, че политиката на управление на общината по отношение компетентността на служителите е непрекъснат стремеж към увеличаване квалификацията на всеки един, както и тяхната персонална отговорност. През тази година е утвърдена нова Харта на клиента и Вътрешни правила за условията и реда за осъществяване на обратна връзка с потребителите на административни услуги в Община Дългопол. Община Дългопол е изпълнила изискванията на Закона за електронното управление и е една от първите общини, присъединила се към средата за електронен обмен на документи, което от своя страна ще намали времето и разходите за изпращане и получаване на кореспонденцията към и от външни организации. „В изпълнение на същият закон подадохме искане до ДАЕУ и вече получихме достъп до средата за междурегистров обмен. Това ще даде възможност за извършване на служебни справки в регистрите на първичните администратори и ще се намали административната тежест за гражданите като отпадне изискването за предоставяне на удостоверителни документи при заявяване на някои административни услуги“, добави Георги Георгиев. Предстои въвеждане на 5 електронни административни услуги. Сградата на Центъра за информация и услуги на гражданите е съобразена с изискванията за улеснен достъп за хората с увреждания.
Марияна ВАЛЕНТИНОВА