Благоевград. Зимната обстановка влияе силно на шофьорите. Това каза за Радио „Фокус“ – Пирин Георги Калоянчев, автомонтьор. По думите му е необходимо да бъдем сигурни, че автомобилът е подготвен за шофиране по време на заснежени и хлъзгави пътища. Той посочи, че дори при паркиране може да се забуксува ако гумите нямат достатъчното ниво грайфер, който помага за по-добро сцепление при потегляне, когато участъците са заледени. „Важно е запалването на автомобилите, когато температурите са под нулата. При дизеловите автомобили се изчаква да угасне подгревната лампа за 10 секунди, а бензиновите се палят директно“, посочи автомонтьорът. Той допълни, че е важно да се изчакат и две-три минути, за да загрее колата независимо от типа двигател и гориво.
„Дизеловите автомобили създават повече проблеми през зимата, защото типа на горивото се възпламенява изцяло само от компресията на колата и е необходимо да се развие определена температура в горивната камера, за да може да се възпламени. Това е и причината при тях да има подгревни свещи“, каза майсторът. Той уточни, че е опасно да се подава газ на студена кола. „Две-три минути са необходимо да работи автомобила на място, за да може да загрее. През лятото, когато колата не е загряла на 80-90 градуса, колкото е работната й температура – също се крият рискове ако се шофира бързо, затова е необходимо докато се стигне тази температура да се кара по-леко независимо от сезона“, допълни Георги Калоянчев. Той добави, че маслото няма как да замръзне, но шофьорите трябва да бъдат внимателни за течността за чистачки, защото, ако не е зимна, при замръзването й ще се спука казанчето. „Това може да доведе до опасност по време на шофиране. Причината е, че през зимата се налага по-честото почистване на стъклото, а когато няма течност за чистачки, стъклото се замърсява и се намалява видимостта“, коментира Георги Калоянчев.
Денис НИКИФОРОВ