„Дизеловите автомобили създават повече проблеми през зимата, защото типа на горивото се възпламенява изцяло само от компресията на колата и е необходимо да се развие определена температура в горивната камера, за да може да се възпламени. Това е и причината при тях да има подгревни свещи“, каза майсторът. Той уточни, че е опасно да се подава газ на студена кола. „Две-три минути са необходимо да работи автомобила на място, за да може да загрее. През лятото, когато колата не е загряла на 80-90 градуса, колкото е работната й температура – също се крият рискове ако се шофира бързо, затова е необходимо докато се стигне тази температура да се кара по-леко независимо от сезона“, допълни Георги Калоянчев. Той добави, че маслото няма как да замръзне, но шофьорите трябва да бъдат внимателни за течността за чистачки, защото, ако не е зимна, при замръзването й ще се спука казанчето. „Това може да доведе до опасност по време на шофиране. Причината е, че през зимата се налага по-честото почистване на стъклото, а когато няма течност за чистачки, стъклото се замърсява и се намалява видимостта“, коментира Георги Калоянчев.
Денис НИКИФОРОВ