Георги Петърнейчев, АЕБТРИ: Ако се приеме връщането на тежкотоварни автомобили на всяка 4-та седмица, в държавата на регистрация ще настъпи масов фалит в бранша
София. Ако се приеме връщането на тежкотоварни автомобили на всяка 4-та седмица, в държавата на регистрация, ще настъпи масов фалит в бранша. Това каза в интервю за Агенция „Фокус“ Георги Петърнейчев - председател на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътища (АЕБТРИ) във връзка с готвения протест от страна на българските превозвачи на 10 януари в Брюксел, заради текстове в пакет „Мобилност 1, които според тях ощетяват бранша. "Искам да Ви кажа, че на Съвета на министрите, връщането на автомобилите не беше засегнато и остана само връщането на водачите, като те могат по свои избор да решат къде да прекарат почивката си. Сега в дневния ред на комисията по транспорт на Европейския парламент е заложено, автомобилите да се връщат на всяка 4-та седмица, което вече ни вади тотално от европейския пазар. Ние не можем в никакъв случай да работим. Тогава ще настъпят не фалити, а масови фалити“, посочи той. Петърнейчев обясни, че българската икономика е възможно да обслужва от 5 до 8 000 автомобила, а в страната са регистрирани над 65 000 автомобила, които работят в Европа. „Всички те ще бъдат докарани тук в България и автомобилният бранш ще бъде тотално фалирал. Няма големи, няма малки. Колкото до регистрация в друга страна, това е процес, който не можем да си позволим, може би най-големите фирми ще направят такива опити“, поясни председателят на АЕБТРИ, като уточни, че тези фирми са около 5-6%, всички останали средни и малки няма да могат да си го позволят и ги очаква фалит. Даяна ДЮЛГЕРОВА Пълния текст на интервюто четете в „Мнение”