София. Абсолютно цялата информация е разпространена между държавите Литва, Латвия, Полша, Унгария и Румъния. Те ще дойдат с техни представители от брашна им да протестират с нас. Това каза в интервю за Агенция „Фокус“ Георги Петърнейчев, председател на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътища (АЕБТРИ) във връзка с готвения протест от страна на българските превозвачи на 10 януари в Брюксел, заради текстове в пакет „Мобилност 1, които според тях ощетяват бранша. Според него, ако се стигне до приемане на текстовете в пакет „Мобилност 1“, това ще доведе до огромни загуби. „Българският транспортен бранш формира около 13-14% от вътрешния продукт на страната или 14 млрд. Около 120-150 човека ще бъдат пряко засегнати, ще бъдат засегнати банки, лизингови компании, доставчици на гуми, авточасти, горива. Всичко това ще повлече една камара фирми, които също ще стигнат до фалит или ще намалят техния капацитет до минимум. Това е една огромна загуба за държавата ни“, коментира той. По думите му българските автомобилни превозвачи изпълняват и отговарят на всички изисквания и регламенти на Европейския съюз. „Отговорихме на всички тези условия и когато мислехме, че спокойно можем да работим на европейския пазар, дойде отново нещо, което никой не може да ни обясни. Защо трябва да се връщат автомобилите на всеки 4 седмици в България? За водачите обяснението беше, че им е мъчно за роднините, за родината, като искат да се връщат, но за автомобилите? И на тях ли им е мъчно за България за да ги докарваме на 4 седмици. Още няма отговор на този въпрос“, обясни председателят на АЕБТРИ. Според него предложенията, водачите да бъдат настанявани в хотели, крият огромни рискове от кражби, които трябва изцяло да се покриват от шофьора. „Автомобилът ще остане на паркинг, пълен със стока на стойност около 200 – 300 хил. евро. Това са неща, които не могат да бъдат осъществени“, подчерта той. Даяна ДЮЛГЕРОВА Пълния текст на интервюто четете в „Мнение”