София. Образователното министерство отпуска близо 128 млн. лв. по проект „Подкрепа за успех“ за допълнително обучение на деца, които имат проблем с усвояването на учебния материал. Това каза в интервю за Агенция „Фокус“ директорът на Дирекция „Приобщаващо образование“ към Министерството на образованието и науката и ръководител на проекта. „Проектът е със срок от 30 месеца. Стартира на 28 февруари 2019 г. и ще приключи на 30 август 2021 г. Неговата стойност е 127 759 лв. , близо 128 млн. лв. Финансира се по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансиран от Европейския социален фонд“, обясни тя. Грета Ганчева отбеляза, че проектът е насочен основно към деца, за които има реален риск да отпаднат от образователната система. По думите ѝ те попадат в различни групи. „Това са деца, които по някакви социални причини срещат затруднения в ученето. Деца, които имат много отсъствия от училище, над 100 по неуважителни причини. Поради тези отсъствия не са успели да усвоят учебното съдържание и са в риск от отпадане. Деца без родителите или са със специални образователни потребности, с различни обучителни трудности. Деца, чиито родителите нямат подходящо образование, не смятат образованието за ценност. С тях трябва допълнително да се работи по проекта. В риск от отпадане са и децата, чийто майчин език не е български. Те също са рискова група и една част от дейностите в проекта са насочени към допълнително обучение по български език“, коментира още тя. Според нея проектът ще помогне на голяма част от българските училища, защото той включва минимум 1 500 учебни заведения, а в системата има 2 400. „Това са училищата, оценени с най-рисковите групи деца. Децата, които наистина имат нужда да бъдат подкрепени чрез допълнително обучение“, отбеляза Грета Ганчева. „Идеята е максимално да вървим към това, все повече деца да бъдат включени в учебния процес и да придобият основно и средно образование. Една част от дейностите са насочени към това освен да подкрепят децата в начален и прогимназиален етап чрез допълнително обучение, което е основното в проекта, да бъдат подкрепени и чрез дейности в гимназиален етап – т. е. една подготовка за явяване на държавно зрелостни изпити, да могат да придобият диплома за средно образование“, допълни Ганчева.
Даяна ДЮЛГЕРОВА

Пълния текст на интервюто четете в „Мнение”