София. Следващата година са предвидени около 100 млн. лв. за подвижен състав като капиталов трансфер от страна на Министерството на транспорта. Това каза Григори Григоров – председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" по време на изслушването си в Комисията по транспорт и информационни технологии и съобщения, предаде репортер наАгенция „Фокус“. Той представи вижданията на БДЖ за новия подвижен състав до 2030 г. „Анализът на пазара показва, че основната част от приходите между 40 и 50% се носят от дългите линии София – Варна и София – Бургас. Напълно естествено е фокусът върху новия подвижен състав да бъде на първо време върху тези два участъка“, заяви Григоров. По думите му там потреблението е достатъчно динамично, така че да се подготви такъв подвижен състав, който да може да отговаря на нуждите на нощните влакове със спални вагони и на нуждите на влаковете в пиковете моменти на годината, когато потреблението е от три до четири пъти по-високо. „Следващата година са предвидени около 100 млн. за подвижен състав капиталов трансфер от страна на Министерството. Обществената поръчка ще бъде обявена до края на тази година с планиран срок на доставка на първите елементи на новия подвижен състав през 2021 г.“, обясни той. „За средните линии, това са разстояния до 250 – 300 км и пътуване до 3 часа, за основните направления – връзката на София с големите областни градове като Стара Загора, Плевен, Пловдив, Русе разглеждаме възможността да се закупят нови мотриси трисекционни или четирисекционни“, обяви Григори Григоров. По думите му с необходимата степен на комфорт в рамките на три часа да могат да превозват пътниците по тези основни направления. „За останалите текущият подвижен състав, който в момента преминава през интензивна капиталова ремонтна програма, смятаме, че ще бъде напълно достатъчен да удовлетвори необходимостите“, обясни председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“.
Деница КИТАНОВА