Той припомни, че от началото на годината са регистрирани 3 авиокатастрофи с общо 8 жертви. „Първият беше на 2 април, който се случи на територията на Република Северна Македония, след това на 20 април в село Оризаре и третата е тази, която се случи на 26 май край Ихтиман. За съжаление, и трите случая са с жертви. При първия загина цяло семейство - мъж, жена и две деца, във втория случай загинаха пилотът и пътникът на борда, при последната авиокатастрофа отново имаше две жертви“, посочи Христов.
По думите му основната причина за тази черна статистика е човекът. „Той трябва да направи оценка на метеорологичната обстановка преди изпълнение на полета. Важна е организираността му, неговата концентрация за изпълнение на този полет и неговата предварителна подготовка. Когато отива към въздухоплавателното средство, той трябва да се подготви за това, каква роля ще изпълнява - полет по кръга или полет по маршрут“, подчерта директорът. Той отбеляза, че пилотът трябва да си припомни много неща преди да се качи на самолета. „Трябва да му направи оглед, след като установи, че всичко е изправно, може да излети. Пуска се полетен план, когато е в контролируемо въздушно пространство по летищата и във временно отделени зони. Той отива в Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение" и от там му го одобряват или не, и след това радиокомуникира с органите на реда, докато прелита през тези зони“, каза още той.
Ирина ИВАНОВА
Пълния текст на интервюто четете по-късно в „Мнение”