Парите ще бъдат използвани за двугодишна национална схема, предназначена да модернизира превозните средства.
Поддръжниците на схемата се надяват, че това ще подобри качеството на въздуха във Великобритания.
„Замърсяването на въздуха е национална здравна криза“, казва Поли Билингтън, директор на UK 100. „Правителството трябва да работи в партньорство с местните лидери, като предоставя нови правомощия и адекватно финансиране: това ще направи истинска промяна за ускоряване и ефективни действия“.
„Много съвети и кметове действат, но са необходими допълнителни 1,5 милиарда лири, за да се подкрепят хората и предприятията, за да преминат от по-стари замърсяващи превозни средства към транспорт с ниски емисии, колоездене и ходене, за да можем всички да се наслаждаваме на чистия въздух“.
Друго предложение е, че градовете могат да харчат парите за електрически автобуси и автобусни зони с ниски емисии.
Фондът е предложен при среща на кметове с Майкъл Гоув, министър на околната среда и Мат Хенкок, здравен министър, посветена на замърсяването на въздуха.
„Справянето със замърсяването на въздуха изисква силни колективни действия“, заяви Гоув. „Стремя се да работя конструктивно с ръководителите на местните власти в разработването на техните планове и да обмислят какви по-нататъшни действия са необходими преди прегледа на разходите“.
„Ние ще изпълним обещанието си за зелен Брекзит със нов силен независим орган, който да държи сметка на правителството, когато напуснем ЕС“, каза Майкъл Гоув.
Превод и редакция: Калоян Пенков