Подготовката на правителството за Брекзит без сделка беше поставена под въпрос, след като беше сключен договор за пускане на допълнителни фериботи на стойност 13,8 млн. паунда, който беше възложен на компания без кораби.
Seaborne Freight, която преди това не е извършвала фериботни услуги, е една от трите фирми, натоварени с поставянето на допълнителни прелези, за да се облекчи натискът върху Дувър.
Целта е да управлява товарни фериботи от Рамсгейт до Остенде в Белгия, като започва с два кораба в края на март и се увеличава до четири до края на лятото.
Но един консервативен окръжен съветник за Рамсгейт каза, че не вярва, че ще бъде възможно да се създаде нова услуга от пристанището до насрочената дата за Брекзитна 29 март.
Пол Месинжър също се запита дали правителството е извършило достатъчно проверки на фирмата, казвайки пред Би Би Си: „Няма кораби и няма история в търговията, така че как може да се извърши необходимата работа?
„Защо да изберем компания, която никога не е преместила един камион през цялата си история и да им дадем 14 млн. паунда? Не разбирам логиката на това“.
От 2013 г. насам Рамсгейт не е извършвал преминаване на Ламанша, когато операторите TransEuropa се сринаха.
Сър Ед Дейви заяви: „Правителството е сключило договор с фериботна компания без фериботи, което много обобщава техния абсурден подход към целия Брекзит“.
„На хората трябва да бъде дадена последната дума за Брекзит чрез гласуване, които имат право да изберат да останат“.
Министрите са обвинени в „безразсъдно” изразходване на публични средства за подготовка в последния момент за безреден Брекзит, който ще бъде сценарий по подразбиране, ако депутатите не могат да постигнат споразумение.
Подробности за сделките бяха публикувани тихо в навечерието на Коледа и разкриха, че властите предупреждават, че има „ситуация от изключителна спешност“ ако Великобритания напусне ЕС без сделка.