20 декември 2018 г.
Сутринта на 20 декември дерайлира пътнически влак, който се движи между гарите Якоруда и Белица, изпълняващ маршрут от Септември до Добринище. Причината за инцидента е паднала земна маса на релсовия път. Дерайлират локомотивът и първия вагон на композицията. Няма пострадали пътници.
11 декември 2018 г.
Дерайлира локомотив на пътнически влак между гарите Реброво и Своге. Причината за това е, че талигата на локомотива излиза от релсите. При инцидента няма пострадали пътници. Всички пътуващи с влака са извозени с последния вагон на композицията до гара Реброво.
19 ноември 2018 г.
Пътнически влак катастрофира заради паднали скали в района на село Черниче, край Симитли. При удара локомотивът се наклонява настрани. Вагоните не са обърнати. Пострадали при сблъсъка са 8 души, като трима от тях са настанени в болница. Това са началникът на влака, помощник-машинистът и един пътник. Заради инцидента движението на влаковете по направлението Петрич - Благоевград е преустановено. Общо 55 души са евакуирани от влака и превозени с автобуси след инцидента.
9 февруари 2017 г.
Цистерна с газ от товарна влакова композиция на частната "Българска железопътна компания" (БЖК) излиза за кратко от релсите преди варненското село Боряна, но машинистите успяват да овладеят ситуацията, като връщат цистерната обратно на железния път. По-късно става ясно, че релсите са повредени и движението на влаковете в участъка на междугарието Дългопол-Комунари е преустановено.
10 декември 2016 г.
В 05.37 часа товарен влак с пропан-бутан и пропилен, пътуващ от Бургас към Русе дерайлира при навлизане в гара Хитрино. Получава се теч от два вагона, който предизвиква пожар. Пожарът и ударната вълна, образувана при възпламеняването разрушава над 50 сгради, при което затрупва част от жителите на селото, а други получават различна степен на изгаряне. Следва евакуация на жителите от селото, докато 150 пожарникари се борят с пламъците. Вследствие на взрива в селото загиват 7 души, а 29 са ранени. Машинистите на влака остават живи след инцидента.
29 октомври 2016 г.
Около 9.42 часа влак дерайлира в района на гарата в Сопот. Няма пострадали хора при инцидента. От БДЖ дават информация, че от релсите са излезли по едно колело от два вагона.
28 август 2016 г.
7 вагона с въглища дерайлират между гарите Костинброд и Петърч. Вагоните са част от товарна композиция и затова няма пострадали. Заради инцидента движението по международната жп линия към Белград е изцяло блокирано за часове, а пътниците от влаковете се извозват с автобуси.
23 януари 2016 г.
Осем вагона на товарна композиция се обръщат на гара Дупница, няма пострадали. Инцидентът става около полунощ, когато товарният влак навлиза в междугарието на гара Дупница, но при насочването му в четвърти коловоз, най-вероятно поради висока скорост, дерайлира. Всичките осем вагона са се обърнали. При инцидента няма пострадали.
11 август 2015 г.
Последният, 16-ти вагон, от товарна композиция дерайлира във входните стрелки на гара „Юнак”, Варненско. Инцидентът става около 19.45 часа. Влакът е натоварен с цимент.
17 март 2015 г.
Около 05.50 часа дизеловата мотриса „Дезиро” на пътническия влак 24222 от Троян за Левски е удрв в паднала скална маса в участъка между спирките Абланица и Хлевене. Вследствие на удара мотрисата излиза от релсите с едната си коловоз.
9 март 2015 г.
Локомотивът на бързия влак от Варна за София дерайлира след удар от скална маса между гарите Мездра-юг и Зверино. Влакът е ударен около 11.40 часа от скална маса. Вследствие на удара локомотивът е излязъл от релсите с единия си коловоз.
6 март 2015 г.
Около 11.50 часа в междугарието Долене – Варвара, в района на спирка Цепина, дерайлира локомотивът на пътнически влак № 16102 от Добринище за Септември. Причината за инцидента е удар в скална маса, паднала върху железопътната линия. При инцидента няма пострадали пътници и служители на железниците. В композицията пътуват 12 пътници, които незабавно са изведени от вагоните с помощта на превозния персонал на влака.
1 февруари 2015 г.
Локомотивът и двата вагона на пътническия влак София – Карлово дерайлират във входните стрелки на гара Стряма. Около 09.15 часа във входните стелки на гара Стряма са дерайлирали локомотивът и двата вагона от състава на пътнически влак № 30111 от София за Карлово.
5 ноември 2014 г.
В 17.07 часа в междугарието Бобошево – Кочериново, в близост до сп. Мурсалево, пътническият влак № 50245, който пътува по маршрут Дупница – Благоевград, удря колесен челен товарач - „фадрома“, паднал до железния път и закрил габарита. Вследствие на удара дерайлират локомотивът на влака и първият вагон с една талига. При инцидента няма пострадали пътници и служители на железниците. Влакът се е движил в състав от локомотив и два пътнически вагона.
12 юли 2014 г.
Вагон от композиция на товарен влак е дерайлирал между гарите Чумерна и Гавраилово. Закъсалият влак е на частна „Българска железопътна компания”, няма пострадали. Дерайлира само последният вагон от композицията. Инцидентът става около 14.15 часа, поради което всички пътници, които по разписание минават с влаковете през участъка, се налага да бъдат превозвани с автобуси.
7 май 2014 г.
Пътнически влак блъска товарен автомобил в района на индустриалната зона в град Септември. Инцидентът става на жп линията София-Пловдив. Влакът дерайлира. Има пострадали четирима пътници от камиона и влака.
28 март 2014 г.
Пет вагона на товарен влак от Пловдив до София дерайлират близо до гара Тодор Каблешков. Няма пострадали. Инцидентът прекъсва за няколко часа движението в района.
17 януари 2014 г.
Дерайлира товарен влак с празни цистерни. Влакът е с 18 вагона композиция, като първите седем са се преобърнали. Откраднати са около 150 - 200 метра от крепежните елементи на релсите. Поради откраднатите елементи и високата скорост, с която минава влакът, линията и траверсите се отделят и влакът дерайлира.
3 октомври 2013 г.
Бърз влак от Пловдив за Варна дерайлира. При инцидента няма пострадали. В 06.20 часа в района на изходните стрелки на гара Синдел локомотивът и първият вагон-фургон на бързия влак № 8637, който пътува по маршрут от Пловдив за Варна, дерайлират. Влакът се движи в състав от локомотив, вагон-фургон, три седящи вагона и един спален вагон. Във влака има 85 пътници, които в 07.00 часа са прехвърлени на пътнически влак № 20161, които пътува по маршрут от Шумен за Варна. Пътническият влак пристига в гара Варна в 07:50 часа.
4 септември 2013 г.
Вагон от международния пътнически влак Букурещ-Истанбул дерайлира край гара Радунци. Няма пострадали пътници и служители на железниците.
9 юли 2013 г.
Товарен влак дерайлира в района между Стара Загора и Змейово. Причината за инцидента е повреда във влака.
7 юни 2013 г.
Товарен влак дерайлира в района на железопътен участък Дъскотна – Люляково. Композицията е от 29 вагона и два локомотива. Скъсва се метален купол, поради което вагон се блъска и качва върху намиращия се пред него локомотив. От инцидента са настъпили само материални щети.
15 февруари 2012 г.
Локомотив-снегорин дерайлира край село Межден, Община Дулово. При инцидента няма пострадали хора.
6 февруари 2012 г.
Локомотива на влака от Белград за Истанбул дерайлира близо до Симеоновград. Причината е свличане на земна маса и дървета край пътя Константиново- Симеоновград. Няма пострадали.
26 януари 2012 г.
Пътническият влак от Добринище за Септември удря снежна преспа върху железния път в участъка между Якоруда и Аврамово. Локомотивният персонал опитва да изкара влака от снега, но при този опит дерайлира първият вагон на композицията.
8 юни 2011 г.
Товарен влак дерайлира между гарите Свобода и Чирпан. Заради инцидента е прекъснато движението в района и е променен маршрутът на някои влакове.
9 март 2011 г.
Около 14.00 часа товарен влак дерайлира между Делян и Дяково. При инцидента няма жертви и пострадали хора. Влакът обслужва ТЕЦ- Бобов дол и превозва. въглища.
25 септември 2010 г.
Товарен влак, превозващ стоманени валове за претопяване, дерайлира край гара Полски Тръмбеш. Гарата е блокирана за повече от денонощие, а преместването на трите дерайлирали вагона отнема над 20 часа.
14 септември 2010 г.
Край гара Орешец дерайлира локомотив на товарен влак. Инцидентът води до временно спиране на движението на влаковете по линията Видин-София.
15 април 2010 г.
На жп прелез в Сливенско, въпреки задействаната прелезна сигнализация, лека кола – таксиметров автомобил, опитва да премине линията и е ударен от товарен влак. Автомобилът влиза под локомотива. Загиват шофьора и една от пътничките в колата.
15 февруари 2010 г.
В София на жп прелез в кв. „Левски”, около 05,00 ч. сутринта се блъскат влак и снегорин. При сблъсъка загива 59-годишния шофьор на снегорина – Стефан Иванов, служител на фирма „Титан”. Пострадали са и двамата машинисти на влака. От фирма „Титан” считат, че бариерата на прелеза не е била спусната, а семафорът не работи. От КАТ са категорични, че бариерата е спусната, а шофьорът вероятно се е опитал да я заобиколи, преди да бъде блъснат от влака.
8 февруари 2010 г.
Четири вагона от пътнически влак дерайлират край Курило по маршрута Москва-София. Няма пострадали. До дерайлирането се стига заради повреда в ходовата част на единия от вагоните.
5 март 2008 г.
На релсовия път в района на Синдел дерайлира вагон и локомотив на влак, превозващ киселина, собственост на частна железопътна компания. Влаковете, на БДЖ, движещи се в участъка, са отклонени. Като причина за инцидента се сочи влизане в отсечката с превишена скорост от страна на машиниста на влака.
8 август 2007 г.
В участъка Мирково – Буново дерайлират 7 от вагоните на товарен влак, натоварени с алуминиеви отливки и дизелово гориво. Инцидентът води до объркване в разписанието на пътническите влакове.
12 ноември 2006 г.
Около полунощ дерайлират два от вагоните на товарен влак между гарите Калофер и Тъжа. Няма пострадали служители на железниците, причините за инцидента се изясняват.
15 октомври 2006 г.
Товарен влак дерайлира близо до гара Трапезица край Велико Търново. Причината за инцидента е счупена релса. Няма пострадали.
29 септември 2006 г.
Около 6.10 часа влак дерайлира на гара Владо Тричков. Дерайлирали са пощенски вагон, фургон и четири пътнически вагона. При инцидента няма пострадали пътници или служители на железниците.
22 август 2006 г.
Локомотив на пътнически влак по линията Велинград-Разлог дерайлира в междугарието Цветино-Аврамово. Влакът, който тръгва от Велинград в 4.40 часа, се удря в паднала скална маса около 5.30 часа. Вследствие на удара локомотивът на композицията, съставена от четири вагона дерайлира. От БДЖ осигуряват автобуси за пътуващите по линията Аврамово-Септември.
16 август 2006 г.
На гара Казичене се обръща вагон и предизвиква тежка жп-катастрофа. Локомотив на бърз влак от София за Бургас излиза от железния път след удар с товарни вагони. При инцидента няма пострадали пътници и служители на железниците. Причина за инцидента са неправилно поставени ЖП релси и неравномерно разположен товар. Директорът на Дирекция Железопътна инспекция към железопътна администрация Антон Буров съобщава, че са допуснати разлики между двете релси, една спрямо друга, извън допустимите по правилник 10 мм. Той уточнява, че на мястото на инцидента разликата между релсите е 30 мм.
1 август 2006 г.
Около 09.16 часа, при потегляне от гара Дралфа дерайлира последната секция (вагон) от четирисекционна електрическа мотриса, обслужваща пътнически влак № 20150 по маршрут Шумен – Горна Оряховица. При инцидента няма пострадали пътници и служители на железниците.
23 юли 2006 г.
Товарен влак с 20 вагона дерайлира в рудник „Трояново-север" на мини „Марица-изток". При неизяснени обстоятелства композицията тръгва сама по гаражен коловоз в района на жп гарата в рудника край с. Ковачево. На гара „Добив" влакът е отклонен на друг коловоз, където вагоните излизат от релсите.
20 юни 2006 г.
Товарен влак, превозващ медна руда, дерайлира в района на жп гара Твърдица. При инцидента последният вагон на композицията излиза от релсите. Влакът поврежда 6 км релсов път. При катастрофата са разсипани над 40 тона меден концентрат.
14 март 2006 г.
Дерайлира влак по линията между Ребърково и Мездра. Няма пострадали.
24 Февруари 2006 г.
В 7.20 часа пътнически влак номер 4101, движещ се по направление Горна Оряховица - Стара Загора, дерайлира между балканските гари Борущица и Радунци. Причината е откъсната скална маса върху жп релсите. При инцидента няма пострадали, тъй като машинистът на влака кара с намалена скорост и реагира веднага. След като ударя спирачките, локомотивът дерайлира. Повреден е няколко метра участък от релсовия път. Пътниците във влака са около 30-ина души. След инцидентът те са превозени с автобус до гара Дъбово.
1 февруари 2006 г.
Около 8.40 часа в междугарието Драгичево – Владая локомотивът на бърз влак № 5620 (Благоевград – София, тръгва в 6.15 часа) дерайлира. Машината не се преобръща. Инцидентът става на завой непосредствено преди предупредителния сигнал на гара Владая. Допустимата скорост в този железопътен участък е 50 км/ч. Влакът в състав от пет вагона спазва ограничението, като се движи с 40 км/ч. При инцидента няма пострадали пътници или служители на железниците.
11 септември 2005 г.
Влак дерайлира заради умишлено поставена гума от товарен автомобил на релсите. Инцидентът става в 12,15 часа в междугарието Биримирци-Подуяне-разпределителна.
13 юни 2005 г.
Товарен влак дерайлира между гарите Шивачево и Твърдица. Извън релсите излизат двата локомотива и шест от 24-те вагона на композицията, натоварен с медна руда. Леко са пострадали двамата машинисти, на които е оказана медицинска помощ. Причина за катастрофата е отнесената от поройните дъждове настилка от чакъл, върху която са положени релсите.
27 март 2005 г.
В 9 часа 50-тонна цистерна с натриева основа, собственост на „Химснаб” - Горна Оряховица, дерайлира между Русе и Иваново. На силна обратна крива машинистът опитва да намали скоростта, но вагонетките надигат задницата на машината и я изхвърлят от релсите. Тя излиза от контрол, чупи стълб от контактната мрежа и получава сериозни щети по ходовата част. Пострадали няма.
12 февруари 2005 г.
В 11.55 часа в междугарието Черниче - Пею Яворов товарен влак се ударя в паднала скална маса върху железопътната линия. Вследствие на удара електрическият локомотив на композицията дерайлира.
24 септември 2003 г.
11 вагона от товарен влак, движещ се от Пловдив за Димитровград дерайлират в 02.00 часа през нощта. Инцидентът става 4 км преди гара Ябълково, в междугарието Скобелево-Ябълково.
31 май 2003 г.
Малко преди 05.00 часа сутринта, бързият влак от Варна за София е ударен от друг влак пътуващ от Карлово за София. 38-годишният машинист Иван Димитров, който кара втория влак, загива на място. В двата влака пътуват общо 700 пътници. Четирима са пострадали по-сериозно. Най-засегнат е предпоследният спален вагон на влака Варна-София.
9 юли 2002 г.
Пътнически влак от Перник за София дерайлира. Инцидентът става след тръгването от гара разпределителна. Влакът пътува няколко метра с откачени колела от релсите и при достигането на първата стрелка се наклонява в страни. Вследствие на това се къса куката, с която е закачен предишния вагон. При инцидента няма жертви.
:) 22:51, 28.08.2020
преди години край гара ботев по подбалканската линия след срутване на скална маса през нощта се откачи спирачен локомотивен цилиндър,влака продължи->варна с друг локомотив. Без дерайлиране,без ранени,без жертви.