По думите му според Института за пътна безопасност първо трябва да започне промяна на начина, по който ще се контролира движението по магистралите и по първокласните ни пътища, защото в момента той е статичен. „Пътните полицаи застават в един автомобил, стоят на бензиностанции или на някаква отбивка и наблюдават движението. Те трябва да бъдат оборудвани със съответната техника и съответните автомобили, както и да бъдат обучени по съответния начин и да започнат да контролират трафика в движение. Необходим е динамичен контрол. И когато констатират, че някой не спазва дистанция, че кара агресивно, или че застрашава останалите участници в движението, то той трябва да бъде изваден от пътя“, отбеляза инж. Милчев и допълни, че Институтът за пътна безопасност очаква с огромно нетърпение новото ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура“, което да направи и да изгради по-ефективно управление на нашите пътища. „Имам предвид, че ние се нуждаем наистина от нова роля на пътните одитори на пътна безопасност, от повече правомощия и повече възможности да се правят такива проверки. Що се касае до конкретния участък на автомагистрала „Струма“ край село Дамяница, дали е могла да бъде предотвратена една такава верижна катастрофа, сигурно всичко е възможно. Но имайте предвид, че винаги, когато стават произшествия на пътя, не можем да гарантираме, че това няма да се случи, защото стабилността, като цяло, е риск“, каза инж. Богдан Милчев. Той допълни, че този риск трябва да се управлява и то ефективно. „За да останем с такова впечатление, ние искаме да видим едно енергично и дейно ръководство от страна на Агенция „Пътна инфраструктура“, която като първа крачка предлага Институтът за пътна безопасност да създаде т. нар. отговорници за съответните пътища. Те трябва да са обявени с имената им, за да можем и ние да знаем, кой носи отговорност за състоянието на съответните пътища“, допълни още той.
Ирина ИВАНОВА
Пълния текст на интервюто четете по-късно в „Мнение”