София. Преди създаването на денонощен Национален организационен център по пътна безопасност трябва да бъдат зададени процедурите, по които да се реагира при инцидент, обществото не е достатъчно информирано. Това каза за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ инж. Богдан Милчев, член на УС на Институт за пътна безопасност във връзка с предложението на вътрешния министър Младен Маринов. Не става въпрос на нов орган, обясни инж. Милчев, като уточни, че МВР се опитва оперативно да повиши капацитета при реакция в кризи и пътнотранспортни произшествия. По думите му предложението едва ли ще помогне за разрешаване на проблемите по пътя. ”Първо анонсираме и създаваме някаква структура или друго нещо и след това мислим за процедурите, по които тя ще работи и ще функционира. Защото създавайки се един такъв координационен център трябва да се осигури и обезпечи денонощно поне с 6-7 служители от различните служби, което означава огромен ресурс. В същото време тези служители ще бъдат от сега действащия ресурс от МВР, Министерство на транспорта и АПИ, което означава, че те ще бъдат извадени от ежедневните им задължения“, уточни инж. Богдан Милчев. Той каза още, че ролята на Държавната агенция е да създаде процедурите за реакция при ПТП и да наложи нов подход за управление на пътната безопасност. Той отбеляза необходимостта от подобна Агенция, като уточни, че трябва да се наблегне върху ефективността й.
Виктория МЕСРОБОВИЧ-КУВЕНДЖИЕВА