Инж. Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност: Преди да има Национален организационен център по пътна безопасност трябва да се зададат процедурите за реакция при инцидент
София. Преди създаването на денонощен Национален организационен център по пътна безопасност трябва да бъдат зададени процедурите, по които да се реагира при инцидент, обществото не е достатъчно информирано. Това каза за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ инж. Богдан Милчев, член на УС на Институт за пътна безопасност във връзка с предложението на вътрешния министър Младен Маринов. Не става въпрос на нов орган, обясни инж. Милчев, като уточни, че МВР се опитва оперативно да повиши капацитета при реакция в кризи и пътнотранспортни произшествия. По думите му предложението едва ли ще помогне за разрешаване на проблемите по пътя. ”Първо анонсираме и създаваме някаква структура или друго нещо и след това мислим за процедурите, по които тя ще работи и ще функционира. Защото създавайки се един такъв координационен център трябва да се осигури и обезпечи денонощно поне с 6-7 служители от различните служби, което означава огромен ресурс. В същото време тези служители ще бъдат от сега действащия ресурс от МВР, Министерство на транспорта и АПИ, което означава, че те ще бъдат извадени от ежедневните им задължения“, уточни инж. Богдан Милчев. Той каза още, че ролята на Държавната агенция е да създаде процедурите за реакция при ПТП и да наложи нов подход за управление на пътната безопасност. Той отбеляза необходимостта от подобна Агенция, като уточни, че трябва да се наблегне върху ефективността й. Виктория МЕСРОБОВИЧ-КУВЕНДЖИЕВА