„В предния програмен период имахме рискове, но успяхме да се преборим. Така че ще направим всичко възможно, за да не достигаме до загуба на средства и сега“, заяви инж. Папукчийски. „Възнамеряваме да накараме изпълнителите да си намалят сроковете за изпълнение на строителните работи на дейностите, които са на критичен път. Това са основно големите съоръжения – т.е. тунелите и виадуктите, които стоят на критичния път. Нашето желание ще бъде в посока намаляване на времето на строителните процеси при тях“, обясни той.
На въпрос дали с оглед въвеждането на тол системата се очаква покачване на цените, които се събират от железопътните превозвачи, инж. Папукчийски посочи, че в последните осем години се върви към намаляване на таксите, които събира инфраструктурният управител по реализиране на влаковата работа. „От 2008 г. имаме неколкократно намаляване на таксите. Включително в момента имаме нова методика, която е синхронизирана с европейските, където също имаме намаляване на инфраструктурната такса. Т.е. не очакваме увеличаване на инфраструктурните такси“, обясни той.
Цветилена СИМЕОНОВА