София. Планира се да се обнови системата за резервация в БДЖ, в момента тя е в тестови период. Това каза изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ инж. Никола Василев по време на изслушването си в Комисията по транспорт и информационни технологии и съобщения, предаде репортер наАгенция „Фокус“. „Предприели сме няколко проекта, които са за информационно обслужване. Част от тях вече са в ход и действие“, допълни инж. Василев. По думите му едното е прословутото приложение, даващо в реално време закъсненията и точното време за пристигане на влаковете на всяка една от гарите. „Там също се извинихме имахме дребни несъответствия по отношение на коловозите. Оказа се, че колегите от НКЖИ в последния момент разпределят кой влак на кой коловоз да отиде и тази информация малко трудно се ъпдейтва в информационните масиви. Взели сме мерки, в момента го следим. Няма разминаване, но сме предприели действия чисто технически да се уеднаквят записите, така че да няма никакви разминавания в бъдеще“, коментира той и заяви, че се планира обновяване на системата за резервация. „В момента е в тестови период. Идеята е да бъде максимално удобна за пътниците, да си резервират билети и да направят справки на сайта на компанията“, подчерта Никола Василев. „Друго нещо, с което можем да се похвалим, е че освен онлайн искаме и офлайн да си подобрим информационното обслужване. От една страна ще стартираме проект по отношение на обучение на персонала, който е в директен контакт с пътниците. Отделно планираме офлайн информационна кампания с подновяване на вида на влаковите маршрути, разписанията и гарите“, изтъкна инж. Василев. Той обърна внимание, че новите ремонтирани вагони влизат в подвижния състав. „Те се ползват. Чистосърдечно си признаваме, че в бързината да ги използваме, допуснахме вагон, който не беше обезвъздушен от лаковото покритие. Извинихме се на нашите клиенти, че бързаме да удовлетворим тяхното искане", каза още той.
Деница КИТАНОВА