По думите му преди да се въведе електронната система, във всички квартали на Бургас хората са пътували с минимум два билета или с минимум карта за две линии, за да стигнат от квартала до някоя точка в града. „В момента това се случва с един билет, защото в рамките на 45 минути се прехвърля в следващия автобус. По някакъв начин всички тези пренареждания на тарифната ставка трябва да се компенсират, едните с другите“, заяви още той.
Драгнев добави, че всички квартали и съставни селища ще бъдат направени на зони, за да може, който пътува по-малко, да плаща по-ниска цена, а който пътува повече - по-висока. „В момента който пътува две спирки, плаща 1.20 лв. този, който пътува примерно от "Меден рудник" до "Банево", също плаща 1.20 лв. Ако това се избегне или се предложи по-справедлива цена за всички жители на Бургас, ще може да се коментира“, добави Петко Драгнев.
Той заяви още, че „Бургасбус“ има най-добрият градски транспорт в страната. „В момента другите градове изпълняват тази част от проекта за електронното гласуване, това ще се случи при тях примерно след година. В София го обявиха в началото на 2018 година, в такъв случай ще се случи поне 2020 година. Възможностите за пътуване с една карта по всички линии с еднократно таксуване в рамките на 45 минути, независимо колко превозни средства се сменят, не се предлага в момента никъде“, каза още Драгнев. На въпроса защо не винаги работят машините, той отговори, че фирмата-доставчик и Министерството на финансите не са стигнали до издаване на лиценз за работа на тези машини. По думите му Държавата иска да провери всички варианти, че ще си прибере данъците, когато се ползват тези устройства. Драгнев добави, че по същата причина не работи и мобилното приложение за зареждане на карти по интернет. „В момента, в който държавата лицензира тези системи, те ще заработят“, заяви Петко Драгнев.
Деница ДИМИТРОВА