Бургас. Не е коментиран вариант за повишение цената на билета или картата за градски транспорт в Бургас. Това каза пред журналисти инж. Петко Драгнев, управител на общинско предприятие „Бургасбус“, предаде репортер на Радио „Фокус“ – Бургас. „2017 г. Относно недоволството от повишаването на цената на билета от 1 лев на 1.30 лева, след това на 1.50 лева, Драгнев коментира, че 1.30 лв. е цената, която е определил ОбС - Бургас като основна. „Всички, които пътуват редовно в градския транспорт, знаят, че могат да пътуват на цена 1.20 лв. без проблем“, каза още управителят на общинското предприятие. По думите му 1.50 лв. заплащат хората, които закупуват билета в автобуса. „В същото време обаче учениците и пенсионерите пътуват в рамките на 25 - 35 ст. на пътуване. Така че много е голяма „ножицата“ в цените и смятам, че всеки може да се направи така пътуването, че да излезе ефективно според неговите нужди“, заяви Драгнев.
По думите му преди да се въведе електронната система, във всички квартали на Бургас хората са пътували с минимум два билета или с минимум карта за две линии, за да стигнат от квартала до някоя точка в града. „В момента това се случва с един билет, защото в рамките на 45 минути се прехвърля в следващия автобус. По някакъв начин всички тези пренареждания на тарифната ставка трябва да се компенсират, едните с другите“, заяви още той.
Драгнев добави, че всички квартали и съставни селища ще бъдат направени на зони, за да може, който пътува по-малко, да плаща по-ниска цена, а който пътува повече - по-висока. „В момента който пътува две спирки, плаща 1.20 лв. този, който пътува примерно от "Меден рудник" до "Банево", също плаща 1.20 лв. Ако това се избегне или се предложи по-справедлива цена за всички жители на Бургас, ще може да се коментира“, добави Петко Драгнев.
Той заяви още, че „Бургасбус“ има най-добрият градски транспорт в страната. „В момента другите градове изпълняват тази част от проекта за електронното гласуване, това ще се случи при тях примерно след година. В София го обявиха в началото на 2018 година, в такъв случай ще се случи поне 2020 година. Възможностите за пътуване с една карта по всички линии с еднократно таксуване в рамките на 45 минути, независимо колко превозни средства се сменят, не се предлага в момента никъде“, каза още Драгнев. На въпроса защо не винаги работят машините, той отговори, че фирмата-доставчик и Министерството на финансите не са стигнали до издаване на лиценз за работа на тези машини. По думите му Държавата иска да провери всички варианти, че ще си прибере данъците, когато се ползват тези устройства. Драгнев добави, че по същата причина не работи и мобилното приложение за зареждане на карти по интернет. „В момента, в който държавата лицензира тези системи, те ще заработят“, заяви Петко Драгнев.
Деница ДИМИТРОВА